המהלך השיווקי עצמו שאלמד אותך עכשיו - נעשה ופורסם,
אבל לראשונה אני מלמדת את כל השלבים שלו לפרטי פרטים,
כולל כל הטקסטים המלאים שקשורים למהלך,
כולל מסקנות ותובנות שאפשר לקחת לעסק שלך
המהלך היה מבוסס על אירוע אמיתי לגמרי,
ובוצע בהסכמת ובשיתוף פעולה של המעורבים בעניין
אז הנה זה...
השערורייה שלא הייתה...
איך הופכים תלונה של לקוח
לאירוע מגבש לקהילת הלקוחות
באוקטובר 2010, יצאתי לדרך השיווקית שלי,
והזמנתי בעלי עסקים,
להירשם ולקבל באימייל ללא תשלום,
סדרה של 20 שיעורים בכתיבה שיווקיתתוך כמה חודשים כבר הצטרפו אליי,
ונרשמו כמנויים אלפי בעלי עסקיםבינואר 2011, פנתה אליי מיה מרון, אחת המנויות ברשימה שלי,
וכתבה לי ששיעור מספר 6 בסדרת השיעורים, הוא שיעור מעליבהכותרת של שיעור מספר 6 הייתה אז:
"האמת שחשבתי עליך כל השבוע"מיה כתבה לי שמעליב לפתוח את האימייל הזה ולגלות,
שלא באמת חשבתי עליה, אלא זו רק כותרת שיווקיתביקשתי ממיה רשות לפרסם את מה שהיא כתבה לי,
ולבקש מהמנויים לעזור לי להחליט אם לשנות את הכותרת
של שיעור 6 (ואולי אפילו לשנות את השיעור הזה לגמרי)מיה הסכימה בשמחה, וב- 18.1.2011
הוצאתי אימייל לרשימת התפוצה שלי, שהכותרת שלו הייתה:
"אני זקוקה לעזרה שלך כדי לקבל החלטה"ב- 18.1.2011 רשימת התפוצה שלי מנתה – 1595 מנויים
האימייל הפנה לפוסט מיוחד שכתבתי בפייסבוק שלי
עזרו לי לחרוץ את גורלו של שיעור מספר 6
זה הנוסח של האימייל ששלחתי לרשימה שלי
שלום ,
אני זקוקה לעזרה שלך כדי לחרוץ את גורלו של שיעור מספר 6
הנשלח אליך במסגרת הקורס החינמי לכתיבה שיווקית.כן, אני רצינית לגמרי.
להזכירך, השיעור נקרא: האמת שחשבתי עליך כל השבוע.אני מקבלת על השיעור הזה את התגובות הכי קיצוניות:
מצד אחד, יש הכותבים לי מייל נלהב שהשיעור היה מדויק,
ומצד שני יש מי שכותבים לי שהשיעור זעזע אותם עמוקות.לכן, החלטתי לעשות סקר קטן לגבי השיעור הזה,
ואני מתחייבת לקבל את החלטת קהל המנויים שלי.דעתך חשובה לי מאוד, אשמח לשתי דקות מזמנך ולתשובתך בסקר.
כדי להביע את דעתך על השיעור ולעזור לי להחליט,
נא ללחוץ על הקישור כאן.אם בחרת לסייע לי ולהביע דיעה,
אשמח שזה ייעשה בלחיצה על הקישור כאן,
ולא בשליחת אימייל נפרד אליי.
תודה גדולה
רוזין רוזנבלום
♦ ♦ ♦ ♦ ♦
הפוסט בפייסבוק זכה למעורבות גדולה.
כ-150 תגובות, הרבה דיונים, הרבה עניין,
והדעות היו מגוונות וחלוקות לכאן ולכאןב-21.1.2011, 3 ימים אחרי הפוסט בפייסבוק,
כתבתי פוסט מסכם עם מסקנות, תובנות,
וההחלטה לגבי גורלו של שיעור מספר 6שלחתי אימייל לרשימת התפוצה
והזמנתי אותם לקרוא את הפוסט המסכם עם המסקנותהכותרת של האימייל הייתה:
"ההחלטה נפלה"הפוסט המסכם עם התובנות, נקרא
יש החלטה, רוצים לדעת מהי?
זה הנוסח של האימייל השני לרשימת התפוצה
שלום ,
שלשום פניתי לקהל המנויים שלי וביקשתי לעזור לי
לחרוץ את גורלו של שיעור 6 הנשלח אליך
במסגרת קורס מתנה בכתיבה שיווקית.
זאת משום, שאצל מספר אנשים,
הכותרת והפתיחה של השיעור עוררו התנגדות מסוימת,
ואף יש כאלה שחשבו שהעלבתי אותם.
ההיענות לבקשה שלי הייתה מדהימה,
והתגובות שקיבלתי היו בעלות ערך רב, הרבה יותר מהנושא עצמו.
לכן, כתבתי פוסט מסכם הכולל תובנות שיווקיות מעניינות
שהפקתי מהתגובות.אני מאמינה שלפחות חלק מתובנות אלו,
עשויות לעניין אותך ולתרום גם לך.
לקריאת הפוסט, אני מזמינה אותך ללחוץ על הקישור כאןרוזין רוזנבלום
♦ ♦ ♦ ♦ ♦
תוצאות, תובנות ומסקנות של המהלך
עיקרי התובנות נכתבו בפוסט המסכם (שווה לקרוא),
ובנוסף, הנה עוד תוצאות ומסקנות שאפשר לקחת מהמהלך הזה
במקום להסתיר תלונה של לקוחה,
מינפתי אותה לפעילות שמגבשת ומחברת אותי ללקוחות שליהלקוחה המתלוננת לא נדחקה למקום לא נעים של אשמה.
להיפך, היא ראתה שהתלונה שלה נלקחה ברצינות גדולהקהילת הלקוחות והמנויים היו שותפים ומעורבים
בתהליך ובהחלטה שהתקבלהבפוסט המסכם, שיתפתי את הלקוחות בתובנות עסקיות,
כלומר, הם קיבלו גם ערך לימודי-עסקיהגדלתי את תנועת הלקוחות והמנויים לדף הפייסבוק שלי,
כשהפניתי אותם לפוסט שפירסמתי עם בקשת העזרה מהםהגדלתי את אחוזי הפתיחה של האימיילים שלי...
בשביל לעזור לי בהחלטה,
המנויים היו צריכים לפתוח את האימייל של שיעור 6,
וזה עורר תיאבון לפתוח את כל סדרת האימיילים של השיעורים,
וזה ייצר הרגל לפתוח בכלל את האימיילים שליב-4 הימים של המהלך,
רשימת התפוצה שלי גדלה ב – 251 מצטרפים חדשים,
ללא שום פרסום ממומן.בעקבות המהלך, ולמרות שהדעות היו חלוקות,
שיניתי לגמרי את שיעור מספר 6.
בפוסט המסכם, אני מסבירה את הסיבה להחלטה שקיבלתי