אחיקם העלה שאלה על קיר הפייסבוק שלי, שאני מתמצתת אותה כאן:
נרשמתי לרשימת תפוצה לקבלת מידע חינמי, והתחילו להפציץ אותי במסרים מכירתיים. למה?"

אחרי שעניתי לו, החלטתי להפוך את התשובה שלי למיני מאמר.
יכול להיות שלא תאהבו את התשובה, אבל היא כנה ואני עומדת מאחורי כל מילה.

המטרה של שליחת מידע חינמי לרשימת תפוצה (חוקית) היא להעניק לקהל המקבלים ידע משמעותי ובעל ערך, ומתוך כך: גם לחשוף אותם ליכולות המקצועיות שלך, ומתוך כך: גם להפוך חלק מהם ללקוחות משלמים.

שלוש המטרות הן לגיטימיות מבחינה עסקית.
עסק ששולח רק מידע חינמי, ואינו מוכר דבר –
אינו מבין בעסקים ואינו עושה שימוש נכון בפוטנציאל של רשימת התפוצה.

וגם חוטא לרשימה שלו,
משום שחלק גדול מהם, מצפים לקבל מידע על מוצרים ושירותים בתשלום.

אני רוצה להוסיף, (ואני לא מדברת עליך אחיקם באופן פרטי,
אלא מנסה לפתח נקודה שכדאי שתהיה ברורה):

מי שנרשם לרשימת תפוצה ואינו מצפה לקבל מידע מכירתי – זה קצת מפתיע אותי,
במיוחד כשמדובר בבעלי עסקים שנרשמים לרשימות תפוצה בנושאי שיווק ומכירות.
הרי הם נרשמים לרשימות אלו, כדי ללמוד כיצד להגביר את המכירות שלהם –

אז מדוע הם מתפלאים כשמיישמים עליהם את אותם כלים,
שהם נרשמו ללמוד כדי להגביר את המכירות שלהם?

אומר זאת במפורש: מותר לשלוח מסרי מכירה לרשימה.
אם בעל העסק הוא אחראי ואינו רוצה להפוך לעסק מפסיד – חובה עליו למכור לרשימת התפוצה.

יכול להיות שאם הוא ימנע ממכירה – יאהבו אותו יותר.
אבל האם אותם אלו שיאהבו אותו יותר, יקחו על עצמם לשלם את החשבונות שלו?

כמובן, שהכל עניין של מינון וערך.
את שיקול הדעת, כל אחד צריך לעשות לעצמו.

אני רשומה לכמה רשימות מקצועיות בארץ ובחו"ל, ואני יודעת שזה חלק מהשיטה.
לכן, אם אני רואה שאני מקבלת ערך רב מהמידע החינמי שנשלח אליי,
אני לא אסיר עצמי מהרשימה ברגע שמתחילים למכור לי,
גם לא אם מפציצים אותי במהלך שיווקי נקודתי.
או שאתעלם ממייל המכירה, או שאקרא אותו.

אם יש חוסר פרופורציה, או שאני לא מפיקה ערך מהמידע החינמי – אסיר את עצמי מהרשימה.

יש לי לא מעט מנויים ברשימת התפוצה שלי,
שאני מתייחסת אליהם בכבוד רב,
ומקפידה לכתוב ולשלוח מידע חינמי בעל ערך (לפחות לתפיסתי)
למרות שאני יודעת שחלק מהם, לא ירכשו ממני לעולם.
זה לא מקטין מרמת ההשקעה שאני משקיעה בכתיבת ושליחת המידע החינמי הזה.

ויחד עם זאת, אני מרשה לעצמי לדוור מיילים של מכירה –
משום שזו חובתי להצלחת העסק שלי.

בהצלחה. רוזין.