אני שונאת מאמרים למנועי חיפוש.
קשה מאוד לכתוב מאמר מעניין ומעמיק
כשחייבים לשלב 15 פעמים את מילות המפתח במאמר.
האילוץ הזה גורם למרבית המאמרים להיות רדודים וחסרי ערך אמיתי.
במקום לייצר אמירה מעניינת, ולהקרין הבנה עמוקה בתחום בו נכתב המאמר,
מרבית המאמרים הנכתבים עבור מנועי החיפוש, נראים אותו דבר:
גיבוב של מילים ריקות שנועדו להכניס את הגולש לאתר שלכם.
אבל האם שאלתם את עצמכם:
מה חושב לעצמו הגולש כשהוא מחפש תוכן בעל ערך,
נכנס לאתר שלכם, ואז קורא…מאמר שלא אומר כלום, אוויר, נאדה.
מה הוא חושב עליכם? על המומחיות שלכם?
על האהבה שלכם למה שאתם עושים?
מעולם לא כתבתי מאמר תוכן שמכוון למנועי חיפוש.
מעולם לא כיוונתי למילות חיפוש בתחום שלי,
ובכל זאת, תודה לאל (חמסה חמסה, מלח מים מלח מים, טפו טפו טפו, בן פורת יוסף)
יש לי המון כניסות לאתר, והמון קוראים למאמרים שלי.
למה?
משום שאני מאמינה באמת ובתמים
שהגולשים לא טיפשים והם יודעים לזהות תכנים בעלי ערך.
והתכנים העידו על המקצועיות שלי והניבו לי פרנסה,
הרבה יותר מאשר אם הייתי מאלצת את עצמי לכתוב 15 פעם
את הביטוי "כתיבה שיווקית" לאורך המאמר.
ולמה אני מספרת לכם את זה?
כדי שתתנו אמון ותסמכו על כך שאם המאמר שלכם מעניין,
הוא יתרום לכם הרבה יותר,
מאשר אם הוא כולל את מילות המפתח הרלוונטיות.
בשביל לכתוב מאמרים משעממים למנועי החיפוש אתם לא צריכים אותי.
זה הכי קל בעולם, תכתבו מה שבא לכם
ותשבצו את מילות החיפוש בפנים בין 10-15 פעמים.
(כן אני יודעת שזה מרגיז כמה אנשים)
אני רוצה להוביל אתכם לכתיבת מאמרי תוכן אחרים,
מעניינים, מרגשים, שלא סופרים את מנועי החיפוש,
כי אני מאמינה שהרגש הוא מקדם המכירות הטוב ביותר ביקום.
אתם רוצים שמי שיקרא את המאמר שלכם, יכנס לאתר שלכם,
ירגיש שאתם אחרים, יחוש בצבע שלכם, באמירה שלכם, יזכור את השם שלכם.
תרשו לעצמכם להעז, להיות יצירתיים, ייחודיים – התדר הזה ימכור אתכם.
אז איך תגשו למלאכה?
- מאמר תוכן טוב אינו אמור למכור באופן ישיר, מוצר או שירות,
הוא אמור למכור אתכם כבעלי הבנה וידע בתחום שלכם. - אל תתעקשו "לדחוף" את המוצר או השירות שלכם במאמר.
- חשבו אסוציאטיבית. חשבו על נושא שנוגע לתחום שלכם
וכתבו עליו בתשוקה, באהבה, בעניין אמיתי.
אל תחשבו על מכירה, אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל זה חשוב. - אם אתם עוסקים בתחום טיפולי, אתם יכולים לספר (ללא פרטים מזהים)
על טיפול מיוחד שהיה לכם.
אל תנסו להראות כמה גדולים הייתם בטיפול,
להיפך, שתפו בלבטים, בקשיים, בנקודת המבט של המטופל. עשו זאת באהבה. - אם אתם משווקים צעצועים, ספרו על משחקי הילדות ששיחקתם פעם.
- אם אתם מוכרים מוצרי נוי: דברו על המשמעות של יופי בעיניכם.
- אם אתם עוסקים בטארוט/נומרולוגיה וכדומה:
כתבו על הצורך האנושי בבטחון ובודאות. או על הקשיים בקבלות החלטות. - אם אתם מוכרים רהיטים/אביזרים לבית,
ספרו על הפינה האהובה עליכם בבית שלכם, או על רהיט שקשה לכם להיפרד ממנו. - אם אתם מוכרים מוצרים טכנולוגיים,
דברו על האהבה שלכם לגאג'טים, או מה הקידמה עושה לאנשים,
או על אנשים שבחרו לברוח מכל הקידמה הזו. - אתם יכולים לכתוב מאמר טיפים שנותן עצות בעלות ערך אמיתי.
תהיו מהפכניים, תתנו עצות שאינן מצריכות הזמנת השירות שלכם. - אל תתנשאו על הקורא, אל תעשו הכללות (כל האנשים הם…)
שתפו את הקורא, דברו איתו, ספרו לו סיפור. - תגרמו לנו לחבב אתכם, להאמין לכם שבחרתם במקצוע שלכם מאהבה,
להרגיש שאתם מעניינים, אנושיים, מסקרנים. - כתבו מאמר באורך של 200-300 מילה. זה אורך אידאלי שמזמין קריאה.
- תכבדו את המאמר שלכם. קראו אותו שוב,
בדקו את שגיאות הכתיב שלכם, העזרו במילון אם צריך,
במידת הצורך, חלקו אותו לפסקאות עם כותרות משנה.
אם זו רשימת טיפים: בנו אותו כנקודות. תנו למאמר שלכם כותרת.
בהצלחה ובאהבה