הבידול הקלאסי סוגר אותי במגירה צרה מדי שלא מכילה את כל מה שאני עושה

הגישה הקלאסית בשיווק אומרת: תגדירו תחום רלוונטי שאתם עוסקים בו. קוראים לזה מיקוד או בידול.

יש בזה הגיון שיווקי חשוב, ואני עוסקת הרבה בזיהוי והגדרה של בידול/מיקוד כמפתח להבנת קהל היעד וליצירת שיווק אפקטיבי מאוד.

יחד עם זאת, אנחנו חיים בעידן שבו יש לא מעט בעלי עסקים קטנים ועצמאיים שמרגישים שהמתנה שלהם לעולם היא רחבה יותר מהגדרה צרה של בידול כלשהו.

הם מרגישים שהמתנה שלהם לעולם היא מכלול של כמה רבדים, מיומנויות ויכולות, והם רוצים לתת ביטוי לכל הרבדים הללו.

כלומר, התפיסה השיווקית הקלאסית שבה אדם עושה רק משהו ספציפי, לא טובה להם.

משהו במהות שלהם מסרב להיכנס להגדרה צרה של מיקוד/בידול.

האתגר במקרים כאלה הוא:

מצד אחד – איך לשמור על המהות החופשית של אותם בעלי עסקים, איך לא להכניס אותם למגירה צרה מדי שסוגרת אותם בבידול שלא מצליח להכיל את כל מה שהם עושים?

ומצד שני, איך לעשות את זה בצורה נכונה מבחינה שיווקית, כך שזה יביא לקוחות, כי בסופו של דבר הלקוחות מחפשים פתרון לכאב מסוים

זה בדיוק האתגר של יוסי מורגנשטרן, מומחה ברפואה סינית, מורה בכיר לצ'י קונג ומנחה סדנאות לשינוי תפיסה.

יוסי הגיע ל"סיבוב על המטאטא" שעת ייעוץ שיווקי עם בעל/ת עסק במסגרת הפודקאסט "נולדנו להשפיע".

אני חושבת שיצא לנו פיצוח די מוצלח (ואפילו נולד לנו קופי מעולה לדף הבית באתר שלו).

אז אם אתם מרגישים הזדהות עם הדילמה הזו – קדימה, תצללו לפרק הזה